Live från poolen

Ligger vid poolen och myser i domstolen just nu. Bränt mig lite överallt men det hör bara till. Precis varit nere vid stranden på en liten promenad längs med vattenbrynet, först hitta jag en stackars bläckfisk som spolats upp ur vattnet, den tyckte jag mest synd om, sen efter nån minut höll jag på att trampa på en ål, fan vilken panik, usch va äcklig den va! :o Idag har vi varit på en så där liten resa för att se saker, först va vi upp på typ ett berg där det va dom några byggnader typ, byggda av nått Folk för as länge sen, så fanns det ett typ bönehus ett offerhus och så, jätte ballt :) så fick vi gå in hos några munkar som bodde i närheten, as coolt att se hur som lever och deras tempel och sånt! Sen åkte vi till ett museeum med gamla saker om ho chi min och så berätta han jätte mycket olika saker som hänt lndet och hur det va och hur det är nu. Sen åkte vi till en 100 år gammal high school, den första iallafall i den här delen av landet. Och där hade vi en guide som berätta hur mycket som helst, typ för mycket x) sen åkte vi till fisketempel, där fiskare åker för att be och så, hur fint som helst! Sen till phan thiet marker, en jätte marknad, men det va typ 35 grader ute så va för varmt för att kolla saker :p men hela dagen va väldigt intressant och kul :) så nu är det bra att lata vid poolen!

Kommentarer
Postat av: andréa

sv; Öroninflammation :(:(:(

2010-10-28 @ 00:02:07
URL: http://andreajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0